Ett steg närmare.

Idag var det som sagt kontraktsskrivning som stod på schemat. Var på kontoret redan klockan åtta imorse och efter det har jag bl.a. varit på stan med Fiffi, en gammal handbollskompis som också har bosatt sig i Oslo. Vi gick runt och tittade i lite affärer, hon visade mig en stor och billig frukt- & grönsaksaffär och kollade i gallerian Oslo City. Hur stor som helst! Därinne fanns det till och med Sturbucks! Glad Sofia? Självklart!! Synd bara att jag ska hålla i mina pengar, annars hade jag nog levt där ;)

Jag var även på skattekontoret idag och skaffade mig ett skattekort. Det behövs för att kunna betala skatt samt för att få sitt norska personnummer och kunna öppna ett norsk bankkonto. Det är väldigt krångligt, men hoppas det löser sig snart! Kunde ta ett par veckor att få skattekortet.. Så när jag har fått det ska jag ta och öppna mig ett bankkonto så jag kan få lön om jag får jobba något snart ;)

Nu är det dags att dra fram dammsugaren och sedan ska jag & Lagge ha myskväll i lägenheten! :)bild (58)bild (59)

Lämna en kommentar